Zamek Kiszewski

Przenoska kajakowa – Zamek Kiszewski

Odwiedzin

Opis

Przystań jest położona na SZLAKU KAJAKOWYM RZEKI WIERZYCY.
Następne miejsce na szlaku: PRZYSTAŃ KAJAKOWA GÓRNE MALIKI  za 4 km.

Jedna z dłuższych przenosek. Na rozlewisku przybijamy z prawej lub lewej strony urządzeń elektrowni wodnej. Miejsca do wysiadania nie są przygotowane – to zwykły brzeg. Należ przybijać ostrożnie, bo nawet przy brzegu woda jest dosyć głęboka.

Przenoska wyznaczoną trasą

Wyznaczona trasa przenoski (kolor żółty) prowadzi drogą gruntową ok 400m. W tym wypadku lepiej przybić z prawej strony rozlewiska. Miejsce jest niezbyt przyjazne. Następnie przechodzimy przez asfaltową drogę i idziemy pomiędzy zabudowaniami prosto, aż do widocznej skręcającej w lewo pod kątem prostym drogi gruntowej. Przy rzece widać niebieski obiekt hydrotechniczny na który należy się kierować.

Na skróty

Jeśli chcemy skrócić trasę (nie polecamy, bo to teren prywatny), należy przybić po lewej stronie rozlewiska, przejść przez drogę asfaltową i kierować się ścieżką pomiędzy elektrownią i domem mieszkalnym. Po drodze mijamy betonową konstrukcję, która musimy pokonać. Jest stromo, więc należy bardzo uważać. Kajaki wodujemy na cyplu.